Кавові компанії Японії

Японці дуже люблять каву. Країна перебуває на четвертому місці у світі за споживанням цього напою, поступаючись лише США, Бразилії та Німеччині. У середньому за рік в Японії споживається 450 000 тонн кави та випивається близько 48 мільярдів чашок. Але ось парадокс. За такого значного споживання кави середня тривалість життя в цій країні одна з найвищих у світі (друге місце після Андорри). Так, за даними 2015 року японські чоловіки в середньому живуть до 78,7 року, а жінки – до 85,6 року.

Насправді ж тут немає нічого дивного. Адже уся кава, вироблена в Японії, а втім, як і будь-яка інша продукція, може бути охарактеризована такими словами: щонайвища якість товару на основі натуральних, природних компонентів. Це і є та основа, на якій будується філософія кавової промисловості Японії.

Цікавий факт. Багато елітних сортів кави на планеті майже повністю викуповують японські виробники кави. До таких сортів, наприклад, може належати Blue Mountain, Kona Coffee та ефіопська кава Yirgacheffe, яка ще донедавна практично вся експортувалась в Японію.

Нижче наведемо стислий опис найвідоміших японських виробників кави.

КОМПАНІЯ UCC

Ueshima Coffee Company (UCC) є лідером у сегменті розчинної кави Японії. Уся продукція компанії сертифікована ISO 9001 та ISO 14001. Її кава  продається у багатьох країнах світу: Англії, Швейцарії, Іспанії, Германії, Австрії, Франції, США, Китаї та інших.

uccЗнамениті бленди компанії UCC 114 і 117

Щонайвища якість продукції компанії UCC досягається завдяки використанню ультрасучасних технологій виробництва і закупівлі зерна найвищої якості. Компанія проводить найсуворіший контроль за усім технологічним ланцюжком виробництва кави від її вирощування до надходження до споживача.

Важливо зауважити, що UCC стала першою компанією, що управляє власними кавовими плантаціями у країнах – виробниках кави:

  • У 1981 закладено плантації UCC на Ямайці, де росте один з найвідоміших і найдорожчих сортів кави – Blue Mountain (Блакитна Гора). Японія викуповує майже усю каву цього сорту.

  • У 1989 році компанія відкрила плантації на Гаваях. Тут вирощують чудовий сорт кави – Kona, що має багатий смак і відмінну консистенцію.

  • У 2011 році для контролю за якістю закуповуваного кавового зерна компанія UCC відкрила свій локальний офіс у В'єтнамі.

  • У 2008 році плантаціям UCC на Ямайці, першим у Карибському басейні, дозволено використовувати на етикетках своєї продукції емблему Rainforest Alliance. Це є визнанням того, що у своїй діяльності компанія UCC дотримується численних екологічних, соціальних та ділових стандартів.

uccМ'який (нижче середнього) бленд 114 компанії UCC

Цікава історія появи номерів у назвах відомої розчинної кави компанії UCC, наприклад, "The Blend 114". Річ у тім, що для пошуку довершеного поєднання смаку й аромату в лабораторіях компанії було створено близько 500 різних сумішей. Однак серед усього цього розмаїття було обрано найбільш збалансовані купажі, кожен з яких мав свій номер. Саме ці лабораторні номери і з'явилися зрештою у назвах популярної в усьому світі розчинної кави компанії UCC.

Для виробництва розчинної кави компанія UCC використовує технологію freeze dried (сушіння виморожуванням). Каву, виготовлену за цією технологією, називають сублімованою і відносять до класу Superior (вищий).

Гасло компанії UCC: "Усмішка від чашки доброї кави". Це означає, що кожна випита чашка розчинної кави компанії UCC позбавляє нас від проблем, про які говорив Барон Мюнхгаузен (Олег Янковський) у фільмі "Той самий Мюнхгаузен": "Я зрозумів, у чому ваша біда. Ви занадто серйозні ... Усміхайтеся, панове! Усміхайтеся! ".

КОМПАНІЯ FUJITA COFFEE

Компанію Fujita Coffee Co. засновано 1963 року в місті Хіґаші-Осака (префектура Осака, регіон Кансай). У 2010 році компанія побудувала цілком новий завод з висококласним новітнім обладнанням. Це дало змогу впровадити на виробництві сучасні передові технології, здатні щонайповніше розкрити і донести до споживача смак та аромат справжньої кави.

У своїх купажах Fujita Coffee використовує лише високоякісне зерно. Для контролю за якістю сировини і виробленої продукції в компанії створено власну біохімічну лабораторію.

Компанія не використовує ароматизаторів під час виробництва кави.

mokkoGustare Kilimanjaro і Gustare Mokko компанії Fujita Coffee

Прагнення компанії Fujita Coffee бути ближчою до споживача відображено в її місії, що проголошує: "Преміальна кава за доступною ціною".

Зауважимо, що японські інновації неодноразово викликали революційні зміни у виробництві продуктів харчування. Достатньо згадати розроблену в Японії у 80-х роках XX століття технологію обробки чаю за допомогою азоту, що дає змогу отримати кінцевий продукт з підвищеним вмістом корисної для організму гама-аміномасляної кислоти (так званий GABA-чай).

У кавовій галузі також є подібні інновації. Так, компанія Fujita Coffee володіє власною унікальною технологією "фіксації" кавових характеристик свіжообсмаженої кави, завдяки якій споживач отримує продукт максимально високої якості.

КОМПАНІЯ AGF

Компанія Ajinomoto General Foods, Inc. (AGF) є однією з найбільших компаній Японії, що спеціалізуються на продажу меленої та розчинної кави. Як випливає з історії компанії, викладеної на її офіційному сайті, 1954 року в Японії було відкрито філію великої американської компанії продуктів харчування "General Foods Co., Ltd". Цю подію вважають вихідною точкою в заснуванні компанії AGF. У 1960 році розпочато продаж меленої та розчинної кави під брендом "Maxwell". А 1971 року стартував продаж кави "Maxim". Цей бренд уже понад 30 років лишається неймовірно популярним на японському кавовому ринку, що підтверджується високим рівнем продажів.

Кава "MAXIM" компанії AGF

На теперішній час концерн AGF володіє чотирма кавовими марками:

  • “Maxim”

  • “AGF Gift”

  • “Blendy”

  • “Marim”

У компанії AGF є власні особливі технології обробки кавових зерен. Уся розчинна кавова продукція, виготовлена концерном AGF, являє собою сублімовану каву. А це найбільш високоякісна і найдорожча з усіх видів розчинної кави.

Кава марки Blendy компанії AGF

КОМПАНІЯ KEY COFFEE

Компанію Key Coffee створено в 1920 році, хоча формальною датою початку діяльності компанії вважається 1952 рік, коли Key Coffee поновила свою діяльність після руйнувань, завданих Другою світовою війною.

Одна з небагатьох японських компаній, що випускає всю лінійку кавової продукції: смажені кавові боби, мелену та розчинну каву, кавові напої та готову каву в металевих банках.

Для контролю за якістю кавового зерна ще на етапі його вирощування у 1978 році компанія Key Coffee інвестувала кошти в розвиток кавових плантацій на острові Сулавесі в Індонезії. На цих плантаціях на висоті 1 500 метрів над рівнем моря вирощують спеціальний сорт кави Toarco Toraja. Це легендарний сорт, який часто називають шедевром арабіки.

Цікаво, що для виробництва кави відбирають лише зерна діаметром 6,8–7,5 мм. Увесь процес відбору виконується вручну. Потім зерна завантажують у спеціальні контейнери, в яких підтримується постійна температура 15 ᵒС, і в такому вигляді доправляють у Японію для подальшої обробки.

Кава DRIP ON компанії Key Coffee

У компанії також добре розвинений ресторанний бізнес. Вона володіє торговою маркою "Italian Tomato", що налічує понад 270 філій по всій Японії.